welc0me!

Welcome To AinMatdiris's Official Blog. ;)

l0yal?? who knows..

March 15, 2011

Dosa Kecil Yang Membawa kepada DOSA BESAR

Assalamualaikum ! 
awal aku kata, bukan utk menyindir, 
tetai utk memperingati sesama kita,
terutamnya kpd diri ku sndri,

aurat ~ apa itu aurat?
org kata aurat tu bhgian bdan yg kita kna tutup dri lelaki,
kata aku, aurat ialah, bhgian bdan yg kita kna tutup dri pndangan lelaki yg bukan muhrim kita,
n bgi ak, nmpk aurat aku, jtuh la maruah aku sbgai perempuan yg bergelar muslimah,

aurat menurut islam :
Pengertian aurat menurut bahasa adalah keaiban.Manakala menurut pandangan atau pengertian syarak ialah "Bahagian-bahagian tertentu yang ada pada badan manusia yang wajib ditutupi daripada pandangan orang yang diharamkan untuk melihatnya(bukan mahram)

okey, zaman skrang neyh,
wanita slh anggap akan penutupan aurat,
drg rsa, ckup lah skadar mnutup, ttpi ketat nya, pdulikan lah,,

paling senang, JUDGE diri kita sendiri dulu,
aku pon xda hak mo kata pemakaian org lain, sedangkan aku  pon belum sempurna,
tapi apa salahnya ingat mengingati kan?



sua tengok ? sedar suda? belum ?
his,, ini kita tidak suka ini, 
xpa2x,

okey, aku bersyukur sngat msuk skul agama, 
bnyak ilmu aku dpt, 
  
dosa besar datang nya dari dosa paling kecil skali kita buat,

contohnya, mencuri, klo mencuri mesti menipu , kan??


aurat pon camtu jua,
Trend skarang laaa...

kita tau aurat tu bhgian mna, dri mna sampi mna,
tpi yg tutup nya spruh jak, contohnya bhgian lengan , msti spruh jak yg dtutup, 
alang2x  tutup semua, kan cantik, 

contohnya mcm nih,,
( sory empunya gmbar, macik gogle kasi kuar gmbr yg ini, sya copy saje )=)


contoh. mcm gambar kaka lawa kat atas nie,
korang mau taw? 
orang yang tunjuk kan tngan mcm kat atas tu, 
di umpamakan macam memberi ibubapa tiket ke NERAKA,
aku tanya, korang sanggup ka?
tidak kan~?

klo ada yg sanggup, aku xtaw mnusia jenis apa la kmu nie yg xmgenang budi langsung !

yang ni plak trend yg pling guwa xsuka,,


susah sangat ka pkai tudung tutup trus, 
ni tidak, bonggol didepan atau di blkg ,
boleh menyebabkan kita msuk neraka,,,

wahai muslimah2x sekalian, sedar ah,
bangun lah dri lenamu !

berjuang utk menegakkan islam,  bukannya utk menjatuhkan maruah islam !

Wallahualam~






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...